„Kistérségi mintaprojekt” néven reklámozta a helyi Fidesz a Selye János Kórház osztályainak bezárását, aminek következtében nem születik több gyermek a városban és még a mentő sem áll meg Komáromban a beteggel, mert komolyabb ellátásért Tatabányáig kell mennie. Mikor lehetőség lett volna dr Molnár Attilának kiállni a város kórházának és vagyonának megmentéséért, csendben maradt – mostanra azt állítják ugyanők, hogy nem lehet visszaállítani az aktív ellátást Komáromban.
Mit várhatunk a Jókai Gimnáziummal, a Széchenyi Közgazdasági Szki-val és a helyi középiskolákkal kapcsolatban most, hogy Orbán-kormány az oktatást is megszorításnak rendeli alá, 24 százalékkal csökkentve a középfokú oktatás finanszírozását? Mi lesz a komáromi iskolák sorsa, amikor országosan a 128 ezer gimnáziumi férőhely a felére csökken?
Újabb „kistérségi mintaprojektje” lesz a városnak – a Jókai Gimnáziumban nem lesz diák, ifjúsági szálló lesz esetleg az épületből a mintaprojekt keretén belül?
Érdemes visszahallgatni Hamrák Zsófia, jelenlegi tanácsnok korábbi szavait, amiben már lefestette az iskola jövőjét:
„Arra is kellene gondolni, hogy ezeket az iskolákat idővel átengedni az idegenforgalomnak,és akkor új iskolák építését kellene megtervezni”.
Nem véletlenül használtam 2010-es kampányvideómban az aktív kórház megnevezést, amitől már megfosztott minket a Fidesz, és a 80 éves Jókai Gimnáziumot – amit úgy néz ki, hogy most készül elvenni, esetleg a fenti szavakból kivehetően más iskolával összevonni.
Felszólítjuk a város vezetését, dr Molnár Attila polgármestert és Czunyiné dr Bertalan Juditot, a körzet országgyűlési képviselőjét, egyben a köznevelésért felelős államtitkárt, hogy valljon színt, álljon ki a város lakói elé, és mondja ki:
- nem lesz férőhelycsökkentés a Jókai Mór Gimnáziumban
- nem lesz intézmény-összevonás a komáromi középfokú oktatási intézményekben
A kormány a gimnáziumi helyek felére csökkentésével az egyetlen kitörési lehetőséget szünteti meg a szegénységből, a gimnáziumi tanulás, és emiatt a felsőfokú oktatás ezentúl kevesek kiváltsága lesz, generációkat elvágva a fejlődés lehetőségétől.
Érettségivel könnyebb elhelyezkedni, valamint magasabbak a fizetések is. A kormány további célja, hogy a szakközépiskolákat szakmunkásképzésre állítsa át, valamint előnyös helyzetbe hozza az egyházi gimnáziumokat.
Az Orbán-kormány retteg a gondolkodó fiataloktól, éles észjárás helyett szorgos munkáskezeket szeretne, az emberek megkérdezése nélkül döntve jövőjükről.
Ezzel a döntéssel várható, hogy nemcsak nő a külföldre távozó magyarok száma, de országon belül is indulhat vándorlás az oktatásilag erősebb városok felé. A Selye János Kórház példája azt mutatja, Komárom polgármesterének gyenge az érdekérvényesítő képessége, így nem nézünk optimistán a jövőbe.
dr Konczer Erik
Ui: Emlékezzünk arra, mit mondott a fideszes Völlner Pál az egészségügyről, ami már sejtette, mi történik a kórházunkkal:
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
cenzuratroll bosszanto 2014.11.25. 12:01:45
Aha. 2010-ben tömegével álltak sorba a "gondolkodó" fiatalok, hogy orbánt helyzetbe hozzák.
Lehet tapsikolni, örülni, és elhúzni Londonba mosogatni, az eszük alapján másra úgysem jók.
Túrós (törölt) 2014.11.25. 12:05:20
Tudományos libsizmus 2014.11.25. 12:09:24
Ja. A gondolkodó fiatalok fideszesek vagy jobbikosok. Nem libsik.
Muad\\\'Dib 2014.11.25. 12:18:45
Lófas*t keres többet egy agyhalott műérettségivel rendelkező funkcionális analfabéta, mint egy hozzáértő szakmunkás. Vagy, ha igen, akkor biztos én találkozom mindig a hiperdrágán dolgozó gáz/víz/stb. szerelőkkel.
Amúgy drasztikusan emelnie kéne a közoktatás finanszírozásán a kormánynak, mert csak ez vezet előre, ebben vita nincs.
Az viszont szánalmas hazugság, hogy a hegyekben álló érettségivel rendelkező alakokra lenne szükség. Annak már meglett az eredménye. Ma az érettségizők sajnos nem kis hányada kap úgy papírokat, hogy az alapműveltsége alapján 20 évvel ezelőtt még egy szakmunkásképzőben is csak gyenge kettes lett volna.
Prognozuoti Blasio 2014.11.25. 12:35:22
De az oktatással kapcsolatban én messze nem látom olyan borúsnak a helyzetet. Meneszteném a kormányt szívem szerint, de pont nem ezért.
Akkor kezdjük: A jól képzett szakmunkás is tud gondolkodni! A diploma soha nem (sőt, egyre kevésbé) mutatja meg az érintett intelligenciáját, vagy akár a műveltségét. Inkább az elmúlt 20 év kudarca az, hogy konkrétan bárkinek diplomát adott a kezébe, akkor ki tudta fizetni a tandíjat! Ugyanis az utóbbi időben az a trendi, hogy mindenki értelmiségi akar lenni, mindenki főnök akar lenni, aztán nem lesz aki meghúzza a csavart a mosdó alatt!!
Igenis szakemberekre van szükség, életképes szakmával, amire valós igény van. Nem pedig diplomás munkanélküliekre, akik az életben nem tudnak elhelyezkedni a szakmájukban.
És most nem mérnökökről beszélek például, hanem a bóvli diplomákról!
A szakemberek lenézését, értelmi képességeik megkérdőjelezését pedig kikérem magamnak az ő nevükben.
Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.11.25. 12:51:10
A gondolkodó fiatalok nem fideszesek vagy jobbikosok vagy libsik. Van ám világ a három hülyebandán kívül is, mint ezt a kb 5 millió inaktív választópolgár is mutatja. Remélem, előbb-utóbb nekik is lesz kire szavazni.
BiG74 Bodri 2014.11.25. 12:57:00
Majd ha a tanult és bizonyított embereknek meg lesz a helye Magyarországon, akkor rá lehet majd jönni, mit jelent egy jó iskola. Jelenleg azonban akármerre nézek sem az iskola, sem a tudás nem számít. Ez pedig azt a fals információt adja, hogy minden hülye diplomás akar lenni, meg főnök. Valójában igen sok, hülye vezetőbeosztású zárja le az utat az arra érdemesek előtt, és konzerválja a jelenlegi rendszert.
De mindezekből azt levonni, hogy nem kellenek a gimnáziumok ordas nagy baromság. Kellenek, a gimnáziumokban, főiskolákon mérettessenek meg az ifjak, az ifjak által pedig az iskolák. De jelenleg nem erről szól a fáma.
Ha valaki veszi a diplomát és hülye hozzá az kidobott pénz, ma mégis művelik ezt az "oktatási" formát kishazánkban. Miért? Mert a formai része ennyi, apuka, anyuka, haver, a politikai brancs, a főnök viszkető feneke már a pozícióba tolta az embert.
Nincs a tudásnak széles elismertsége. Nem is volt, csak egy szűk rétegben. A tudás pedig nem gimnázium, vagy szakiskola függő.
martineden 2014.11.25. 13:00:01
Szúnyog 2014.11.25. 13:05:45
raz sierpem raz mlotem czerwona holote · http://redisbad.pl 2014.11.25. 13:07:11
www.hir24.hu/political-radical/2012/04/25/tevhitek-a-jobbikrol-%283.-resz%29-az-iskolazatlansag-feltetelezese/
www.urbanlegends.hu/2012/06/tevhitek-a-jobbik-szavazotaborarol/
republikon.hu/
cenzuratroll bosszanto 2014.11.25. 13:07:25
Pontosan ugyanezt írtam. Ismerős és protekció nélkül egy kalap szart értek.
Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.11.25. 13:13:45
Prognozuoti Blasio 2014.11.25. 13:14:26
Kicsit átestél a ló túloldalára, mert ezt pont senki nem mondta...
Én inkább azt érzem ki a törekvésből, hogy szakemberből van nagyon kevés. Diplomásból meg több, mint amire piaci igény van. Ezzel szerintem kár is vitatkozni!
sanyix 2014.11.25. 13:22:56
Egéridomár 2014.11.25. 13:38:08
Egy baj van csak vele (a te szempontodból): pontosan meghatároztad elvakultságodból eredeztetett szintedet.
Na menj, olvass még valamit, de ne ám a Kiskegyedet
Baszki, nincs már mit ellopni... 2014.11.25. 13:54:08
Ez egyébként igaz, de nem ezen a síkon. Ugyanis ma -2014ben- olyan, hogy gondolkodni képes magyar gimnazista nem létezik. Nyugodtan kijelenthetjük, hogy a "gimnazisták", akik be lesznek darálva, azok szimpla kretének, és egyébként pedig semmi keresni valójuk a gimiben.
Orbán közötrvényes bünei közé tartozik, hogy tudatlanságban akarja tartani a Mészáros-ugar jobbágyait, de az nem, hogy a hülye gyerekeknek nem ad lehetöséget gimiben tanulni. Pedig van elég, hidd el.
Aki pedig ennek az ellenkezöjét állítja, arra én is csak azt tudom mondani, hogy egy újabb gyenge bal-libsi faszkodó. Egy nyomorult kretén a beszántandó örök-ellenzék oldalán.
polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.25. 13:57:09
Gimnáziumba CSAKIS komoly felvételi vizsga után, és csakis a valóban tehetséges, okos gyerekeket lenne szabad felvenni.
Jelenleg a gimnáziumok nagy része egy elfekvő melegedő azoknak a gyerekeknek, akiknek derogál szakmát tanulni, mert nincs előttük családi jó példa se, ám ahhoz butácskák, hogy valaha is a felsőoktatásba mehessenek.
polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.25. 13:59:38
Ezt meg honnan veszed?
Mihez ért egy érettségizett 18 éves gyerek szakma nélkül, gyakorlat nélkül? Melyik szakmában kapkodnak utána két kézzel, hogy felvegyék és jól megfizessék?
Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.11.25. 14:00:25
Túrós (törölt) 2014.11.25. 14:15:09
élhetetlen 2014.11.25. 14:24:08
„Ma az érettségizők sajnos nem kis hányada kap úgy papírokat, hogy az alapműveltsége alapján 20 évvel ezelőtt még egy szakmunkásképzőben is csak gyenge kettes lett volna.” Ez így nem hiszem, hogy megáll. Ez igaz lehet (öreg vagyok, 40 évvel ezelőttről beszélek, nem húszról) egy akkori technikummal való összehasonlításban, mert a teljes gimis anyagot vettük, és azok az iskolák adtak magukra, és kínosan ügyeltek, hogy a gimis anyag se legyen rosszabb szinten oktatva, mint a szakma. (Még a szabadkézi rajzot is egy Kossuth díjas festő tanította). A szakközépiskolák adtak érettségit is, azt nem tudom, hogy az alapműveltség mennyire volt komoly, de azt tudom, hogy a szakmunkásképzők, sem negyven, sem húsz éve nem képviseltek színvonalat. Az, hogy „megtanul” egy szakmát valaki, nem jelent semmit. Ráérek, leírok egy szélsőséges példát. Gázkonvektor, pókkifúvás. Takarítás után mester begyújt, elalszik a gyújtóláng. Szétszedi, összerakja, elalszik, és ez úgy háromszor. Esküszöm, menekült a lakásból, hogy kiérjen, mielőtt elalszik. Másnap egy másik szaki. Ha újra eltömődik, akkor annak oka van, kicserélt egy harminc centis odavezető rézcsövet, és láss csodát. Az is lehet, hogy ugyanott végeztek, de én még mindig hiszem, hogy egy gimi is ad valamilyen alapot, amire aztán „rátanulsz”, akár csak „kézi” szakma, akár felsőfokú szinten, hiszen, hogy egy négy év, vagy négy év plusz valami, többet ad, mint három év „csőlátás”, netán adott cégre szabva (duális szakképzés). Remélem, volt türelmed végigolvasni.
amit még megtehetsz 2014.11.25. 14:29:01
Mert ha a gimnazisták "szimpla kretének" akkor a szakmunkástanulók hozzájuk képest homo erectus szinten vannak.
polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.25. 14:29:36
Nekem van diplomám, de most rakom félre rá a félmillát, hogy egy normális gyakorlati helyet is biztosító színvonalas szakács-képzésre mehessek, mert a számításaim szerint azzal amíg élek, és az egészség is megengedi, nem lennék kiszolgáltatva semmilyen külső körülménynek.
A világ ma egyébként a CO-hegesztőké és a víz-gáz-fűtésszerelőké :)
Ha most lennék tizenéves, a mai eszemmel persze, alapból egy jó szakmát tanulnék, olyat, amire az embereknek mindig is szükségük volt, van, lesz. Ezek a szakmák az evéssel és a lakhatással vannak kapcsolatban.
Muad\\\'Dib 2014.11.25. 14:31:57
Igen, némiképpen túloztam, de csak azért, mert sok mostani gimi nulla pluszt ad.
Ami nem is csoda. Meg kell nézni, hogy az adott életkor hány százalékát képesek a gimnáziumok felvenni a mostani 14 éves korosztálynak. Persze, hogy alacsony a színvonal, ha a túl sok férőhely miatt lehetetlen követelményeket támasztani. Ugyanis az iskolák értelemszerűen abban érdekeltek, hogy "tele" legyenek, különben mennek a kukába.
Azonban ez nem oda vezet, hogy sok megfelelően művelt ember kerül ki az iskolából, hanem pont ahhoz, hogy lejjebb adják az igényeket, hogy ne szűnjenek meg. Ennek mégis mi értelme?
Muad\\\'Dib 2014.11.25. 14:34:21
Na és nem látod, hogy ennek esetleg köze van ahhoz, hogy mivel a segghülyéket is felveszik a gimibe, a szakmunkásképzőbe már tényleg csak a legalja megy? Nem az, aki szakmát akar tanulni, hanem aki még a minimális követelményekhez is hülye.
polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.25. 14:37:25
"az menjen be egy szakmunkásképzőbe, próbáljon ott tanítani kábé 1 hónapig, bele fog bukni, megverik, vagy megkéselik de h tanóránként elküldik úgy 35-40-en ordítva a kurvanyjába az is biztos,"
Ide vezet a liberális szellemű alapfokú oktatás-nevelés.
Baszki, nincs már mit ellopni... 2014.11.25. 14:48:13
Menj a teves kurva anyádba a meggyözö érveddel, szargyerek.
amit még megtehetsz 2014.11.25. 14:51:11
Komolyan mondom mindenki menjen be egy ilyen suliba, és arra gondoljon h ők a jövő...
A megvalósult amerikai ólom.. 2014.11.25. 14:59:10
Le kellene már szállni a földre egy kicsit..
VadMacs 2014.11.25. 15:04:13
Mert konkrét baromság.
Nekem is van két vasas szakmám, de nem vagyok hajlandó használni, amíg betanítottként is többet keresek, és kevésbé aláznak meg úgy, nincs akkora felelősségem, stb.
Aztán felőlem sírhat az összes tetves vállalkozsó' (meg a kurmány is), hogy nincs aki dolgozzon nekik.
amit még megtehetsz 2014.11.25. 15:06:27
Egéridomár 2014.11.25. 15:09:46
Csak úgy kiváncsiskodnék.
élhetetlen 2014.11.25. 15:16:20
Muad\\\'Dib 2014.11.25. 15:19:26
Léteznek szakközépiskolák is.
Egéridomár 2014.11.25. 15:20:04
paráznabillegető 2014.11.25. 15:21:24
élhetetlen 2014.11.25. 15:24:05
Baszki, nincs már mit ellopni... 2014.11.25. 15:28:42
Egyébként tényleg, a felelös minisztérium "állásbörze" honlapján van rengeteg betöltetlen állás országszerte, baszki, de leginkább az ország túl´ felén havi 90ezerért. Magyar vállakozótól.
Baszki, nincs már mit ellopni... 2014.11.25. 15:30:29
"hogy egy 14 éves gyereket belekényszerítsünk egy szakmaválasztásba, úgy, hogy olyan iskolába küldjük, ahonnét nincs tovább"
Kérdezd meg Ausztriában, hogy mi értelme van, gyogyóskám...?!
Ezt a fasz felfogást, bazmeg.
Baszki, nincs már mit ellopni... 2014.11.25. 15:33:24
Nyugat-Euban a szakmunkás tanuló 15 évesen többet tud, baszki, mint a magyar 40 éves szaki. Igaz, nem fogja neked elemezni a "Petöfi" összest, de minden kibaszott szakrajzot olvas. A mühelyemröl beszélek, ugyanis nekem dolgoznak. Erre varrjál gombot...!
élhetetlen 2014.11.25. 15:35:25
Baszki, nincs már mit ellopni... 2014.11.25. 15:37:06
"Léteznek szakközépiskolák is"
Ezt a felismerést nem biztos, hogy agyvérzés nélkül megemészti.
Minnyá jön a HEURÈKA, ember a holdon, várjá´ csak :))))
Egéridomár 2014.11.25. 15:38:21
Nem egy ilyen ismerősőm van, akinek halvány fingja nem volt mit akar majd csinálni. Elment gimnáziumba, és a végén volt aki szerzett egy szakmát (azóta is abban dolgozik) és volt aki továbbtanult.
Ez pont egy jó alternatyva a későbbi döntésekhez.
Muad\\\'Dib 2014.11.25. 15:40:31
Jaaaa, tehát mindenkinek adjunk érettségit, meg diplomát, hogy minden állásra jelentkezhessen. Mindegy, hogy 50, vagy 140 az IQ-ja, egykutya. Hát pont ENNEK az eredményét látjuk a mai érettségi és diplomadömpingben...
élhetetlen 2014.11.25. 15:43:11
Léteznek. Most akarják leválasztani őket egy másik felügyelethez, ami a szakiskolákkal kezelné együtt őket, nem a gimikkel, vagy együtt ahármat. Lesz nagy ugrás. Hogy merre?
randomuser1 2014.11.25. 15:44:01
azt is fontos belátni, h attól, h van egy szakmunkésbizonyítványod még nem leszel jólkereő szaki, mert az a válalkozó, aki futtatja a szakikat minimálbéren
azt is fontos beláltni, ha elég jó szaki vagy, elmeheccc svájcba melózni és, abból már tényelg meg lehet élni
emellett viszont ne feledjük, hamár úgyis van egy diplomád, akkor azzal még jobban kereshecc svájcba..
szal a legfontosabb, a szaktudás mellé külföldiül kell tanulni.
Netuddki. 2014.11.25. 15:47:25
polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.25. 15:48:38
Semmi logikai bukfenc nincs benne.
Ha egy szakácsról kiderül, hogy megromlott az egészsége, és nem tud többé szakácsként dolgozni, ugyanúgy átképezheti magát egy másik szakmába, mint egy diplomás, aki később jött rá, hogy inkább szakmunkás szeretne lenni.
Ebben semmi logikai bukfenc nincs.
Netuddki. 2014.11.25. 15:49:56
élhetetlen 2014.11.25. 15:52:06
Muad\\\'Dib 2014.11.25. 15:52:30
Naaa, megjött az agyhalott. Rajtad kívül már az egész kommetelő társadalom eljutott odáig, hogy tényleg semmi közöm a tolvajbandához, persze nekik magasabb az IQ szintjük egy szobanövénynél.
Netuddki. 2014.11.25. 15:53:37
Balfasz fideszesek, fideszes balfaszok!
Muad\\\'Dib 2014.11.25. 15:54:14
Érettségihez, tudni? Láttad te mostanában a feladatokat. Ami még szomorúbb láttad te, hogy az érettségizők mikre mondták azt, hogy jaajjj, ez nagyon nehéz volt?
A jelenlegi közoktatás hulladék. Erősen alulfinanszírozott, ami a kormány sara (kevesebbet kellene mutyizni), de nem CSAK ezért hulladék.
Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.11.25. 15:55:21
Netuddki. 2014.11.25. 15:55:22
Muad\\\'Dib 2014.11.25. 15:56:16
Folytasd csak, még nem mindenkinek jött le, hogy teljesen hülye vagy, csak a többségnek...
A megvalósult amerikai ólom.. 2014.11.25. 15:56:29
Szerez egy érettségit, esetleg diplomát, amivel aztán semmire nem megy .
Ráadásul az egész jelenlegi felállás devalválja az érettségi értékét, mert ma már gyakorlatilag mindenki hozzájuthat, valódi műveltség nélkül is. Ebből következik az is, hogy egyre több szerény tudással rendelkező fiatal kerül be a felsőoktatásba. Sok egyetem és főiskola jelzi már, hogy egyre komolyabb problémák vannak a közoktatásból kikerülő emberanyaggal.
Teljesen logikus, hogy csökkenteni kell a gimnáziumokban tanulók arányát, és vissza kell állítani a komoly felvételiket a felsőoktatásban.
amit még megtehetsz 2014.11.25. 15:57:47
Netuddki. 2014.11.25. 15:59:10
polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.25. 15:59:50
"Oszt meséld már el, miféle diplomád van néked lelkem? sak úgy kiváncsiskodnék."
Nyilván nem büfé-ruhatár szak, hiszen abból a büfé az általam fentebb ajánlgatott "evéssel" kapcsolatos szakma, még ha áttétesen is :)
Egéridomár 2014.11.25. 16:01:13
Netuddki. 2014.11.25. 16:01:28
Nem az ostoba fideszesek fogják itt megreformálni az oktatást...
amit még megtehetsz 2014.11.25. 16:03:34
Muad\\\'Dib 2014.11.25. 16:03:54
úgy-úgy, hadd lássa mindenki mekkora funkcionális analfabéta troll vagy...
élhetetlen 2014.11.25. 16:04:10
Baszki, nincs már mit ellopni... 2014.11.25. 16:05:38
Jesz. Meg lehet felnött korban is érettségizni, diplomázni. Elsö kézböl álíthatom, hogy müködik. Härom müszak mellett is, erre varrjá´ gombot.
Muad\\\'Dib 2014.11.25. 16:05:42
Nem, nem szabad valamit preferálni. De az helyes elképzelés, hogy olyan szintre csökkentsék a gimnáziumi helyek számát, ami lehetővé teszi a minőségi oktatást. Persze ehhez, mint írtam nemhogy forrást elvonni nem lenne szabad, hanem pont komoly forrásokat kéne pumpálni a rendszerbe.
amit még megtehetsz 2014.11.25. 16:06:56
polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.25. 16:09:02
"Mutass már egy felnőtteknek szóló átképző iskolát? Hol? És amíg iskolába jár, mit dolgozik, miből él meg, és fizeti a sulit???"
Olyan, hogy "felnőtteknek szóló átképző iskola", olyan nincs. A felnőttképzésben azok a tanárok, oktatók tanítanak, akik a nappalis diákokat is képzik.
Ha már kitaláltad, mi szeretnél lenni, nézz szét a neten, melyik nagyvárosban indítanak képzést. De a hozzád legközelebbi KISOSZ-irodába is bemehetsz, biztos hogy tudnak segíteni.
A képzési napokat, ha nem kifejezetten munkanélkülieknek szervezik, hétvégére szokták tenni.
Fizetni természetesen saját zsebből kell. Ha úgy számolod, hogy megtérül neked a befektetés, akkor kifizeted, ha úgy látod, hogy nem térül meg, akkor nem fizeted ki. Lehet, hogy van utána valami SZJA-kedvezmény is, régebben volt, de az se kizárt, hogy libsi barátaink anno eltörölték.
amit még megtehetsz 2014.11.25. 16:10:55
De mért nem maradtál szakmunkás, hiszen a nemzetnek arra van szüksége, nem pedig diplomások tömegére?! ;)
Baszki, nincs már mit ellopni... 2014.11.25. 16:12:14
Fejezd már be ezt a nyomorult faszságot...! Mesterházynak többre nem futja?
Baszki, nincs már mit ellopni... 2014.11.25. 16:12:48
"állíthatom"
Egéridomár 2014.11.25. 16:13:13
élhetetlen 2014.11.25. 16:15:02
Baszki, nincs már mit ellopni... 2014.11.25. 16:19:50
Valóban segített a munkahely, de tettem is érte. Egyébként pedig ha nem segített volna, is végigcsinálom.
Az utolsó -demoralizáló- felvetésedre nem vagyok hajlandó reagálni.
leszkapsz 2014.11.25. 16:28:52
cenzuratroll bosszanto 2014.11.25. 16:31:50
És? Attól, hogy mi vagyok, te még buta maradsz.
polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.25. 16:35:36
"Egy vízszerő ne mehet el tervezőmérnöknek. "
Miért nem?
Dolgozik, mellette estin INGYEN leérettségizik, ha nem szakközépben végzett. Felvételizik, ha okos, felveszik államilag támogatott egyetemi helyre.
Azzal a két évvel kezdheti később az egyetemet, amennyi az esti érettségire kellett. Viszont az alatt a két év alatt pénzt is keres, amit nappalis gimnazistaként nem tehetett volna meg.
És az se mindegy, hogy nem csodálkozó szemű gimis srácként megy az egyetemre, hanem SZAKEMBERKÉNT, aki nem ijed meg, ha belenyomnak egy villáskulcsot a kezébe, vagy elétesznek egy műszaki rajzot.
cenzuratroll bosszanto 2014.11.25. 16:35:51
Értve. Tehát van egy diplomád, amivel pénzt hülye vagy keresni. Te vagy a példa a felsőoktatás kudarcára.
élhetetlen 2014.11.25. 16:36:19
„Nyugat-Euban a szakmunkás tanuló 15 évesen többet tud, baszki, mint a magyar 40 éves szaki.”. Na, erről beszélek, biztosan gyogyós vagyok, ahogy mondtad, de ha egy 14 éves gyerekkel választatnak szakmát, hiába tud belőle sokat, ha utálja, mire végez. Miről beszélsz, te nem gyogyós? Csak magadról, aki eltaláltál pár jó szakmunkást, vagy az országosan erőltetett képzésről, ahol nem jön elő annyi jó szakmunkás, mint amit vársz, mert nem csak az megy a szakmába, akit érdekel, hanem találomra választ, és vagy bejön, vagy nem? Tehát tartom, az menjen szakmunkásnak, aki már 14 évesen is tudja, hogy miből akar élni, mit szeret csinálni, a többi kapjon még négy évet, akár egy gimiben, míg dönt.
élhetetlen 2014.11.25. 17:11:05
polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.25. 18:21:39
"Tehát van egy diplomád, amivel pénzt hülye vagy keresni. "
Na, NEKED biztos nincs diplomád, hiszen EZZEL a szövegértési képességgel nem is lehetne :)
BiG74 Bodri 2014.11.25. 18:23:49
polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.25. 18:26:29
Nem érdekel, hogy mit KÉRSZ tőlem :)
A minimum az lenne a mai világban, hogy kimenj TÜNTETNI ellenem :)
zobod 2014.11.25. 18:33:55
élhetetlen 2014.11.25. 18:52:31
Esetleg én hagyom abba, mert veled felesleges beszélni.
roki 2014.11.25. 18:55:35
1.) aki gondolkodni képes, tehetséges fiatal, annak a jövőben is lesz diplomája, nem őket irányítják a kétkezi munka felé.....amúgy pedig aki tehetséges, az megvalósítja önmagát így is, úgy is, még akkor is, ha fánglival kezében kezdte építeni a karrierjét, míg a yachtig jutott....utána már nem csak ideje volt a bölcsészetre, de biztonságérzete is, az ilyennek nem kell kenyéralku kompromisszumokat kötnie.
2.) Aki eleve esélytelen arra, hogy a tudásával keressen pénzt, azzal jelenleg jól kibabrálnak a divattrendek, az, hogy a környezet gimnáziumi érettségi és ennek birtokában diploma irányába tereli. ezek megszerzése után pedig ott áll semmitérő érettségivel, vagy diplomával a kezében és csodálkozik, hogy megszerzett készségei és meglevő képpessége legfeljebb 12 órában, termelésben biorobotként való részvételre teszik alkalmassá, aminek során legfeljebb néhány hétig bírja, mert az iskolapadban a jövőről, a karrierjéről szóló ambíciókat elültetik benne, de senki nem meri a szemébe mondani egynek sem, hogy nem más, mint egy piacképtelen ember.
Nálam dolgozott pár napot épp egy ilyen, nem bírta, ügyetlen volt, le kellett cserélnem, mert a kollegái zúgolódtak, hogy helyette is kell dolgozniuk ugyanazért a bérért.
Ez a sikertelen gimnazista, két év főiskolával, egy angol középfokkal, -ami szart se ér, mert egy fél mondatot képtelen volt megérteni az élő beszédben- el fog tölteni két-három évet pár hét munka és segély hónapokat váltogatva, míg valahol szerencséje lesz és betanított segédként cipelheti a szerszámokat a szakmunkásképzőt végzett szakik mögött, akik dölyfösen kiröhögik a pótcselekvésként feltett kérdésözönét: "a tudást úgy kell ellopni kisgyerek"
Na, most ennek az ambiciozus szülőkkel megvert balféknek nem lett volna jobb, ha iskolában megszerzi az alapokat, munkakulturát és két három év után ahhoz a törzsgárdához tartozik, akinek én pl. 50%-kal adok több pénzt, nehogy el találjon menni tőlem, mert rajta áll, vagy bukik a profitom?
martineden 2014.11.25. 19:26:08
roki 2014.11.25. 19:35:24
tudj hegeszteni CO-val, ha lehet saválló anyagokat is hibamentesen...biztos a kenyered...két oldalon vajazva.
Tanulj festő-mázolónak, legyél igényes és két év után kapkodnak utánad, mert most indul az építőipar felfele és ez mindig úgy kezdődik, hogy Mariska néni már nem fél a válság-haláltól, előkaparja a kis megtakarításai egy részét és csinálni kell valamita házzal alapon kifestet....utána képezd át magad kőművesnek... de még jobb, ha szépen burkolsz...mert m,indre rettenetes igény van ma is és még sehol a boom. ezekből a szakmákból a valamit érők 80%-a külföldön dolgozik már, 1800-2300 közötti bérért, hazajönni csak akkor fog, ha minimum havi 350-et keres nettóban.
Én emlékszem a nyolcvanas évek elején az építőipari relatív szakemberhiányra, amiről az egyik alkalmazottam úgy szokott visszaemlékezni, hogy elment péntek-szombat-vasárnap napibérért maszekolni és annyit keresett, mint munkahelyén a havi fizetése(3.600 ft)
A gépbeállító lakatosokat is egymástól csábítja mindenki, de tudnék mesélni munkahelyi sztorikat arról, hogy a jó szakik milyen beszólásokat engednek meg a műszaki igazgató felé, tudva, hogy úgy sem merik kirúgni őket, mert a piacról egyszerűen nem pótolhatók és a kiesésükkel olyan karbantartási problémák merülnének fel, hogy a termeléskiesése esetén tízmilliós mozgóbértömeget veszítene a menedzsment...úgyhogy állja a kaján beszóllásokat, legfeljebb magában sziszeg és csikorgat.
martineden 2014.11.25. 19:39:55
$pi$ 2014.11.25. 19:45:58
"Nagyon súlyos szakemberhiány van Magyarországon"
"A legnehezebben betölthető munkakörök Magyarországon:
1. szakmunkások
2. mérnökök
3. értékesítők
4. sofőrök
5. adminisztratív, irodai és személyi asszisztensek
6. könyvelők, pénzügyi munkatársak
7. műszerészek
8. vendéglátó-ipari személyzet
9. orvosok
10. gépkezelők"[1]
[1] www.profession.hu/cikk_allaskereses/20130529/nagyon-sulyos-szakemberhiany-van-magyarorszagon/2765
$pi$ 2014.11.25. 19:52:28
www.pecsma.hu/vezeto-hir/jo-uzlet-pecsett-szakmunkat-tanulni/
A megvalósult amerikai ólom.. 2014.11.25. 19:58:14
kvadrillio 2014.11.25. 19:58:42
...:o)))))))))AZÉRT, MINDIG JUT IDŐ OFFSHORE-SZÁMLÁKAT MEG INGATLANÜGYEKET INTÉZNI !!!! :o)))))))
$pi$ 2014.11.25. 20:00:42
Ez 2004-es hír.
"A felsőoktatásban tovább tanulók száma ugyanakkor majdnem megháromszorozódott, és 203 ezerre nőtt. Ennek következtében ma már nagyjából egyharmad arányban képeznek az iskolák fizikai munkakörökbe és kétharmad arányban szellemi foglalkozásra. Csakhogy a munkaerőpiac éppenséggel a fordított arányt követelné meg."
ismét egy dolog, amit tíz éve lehetett tudni és amit nem lépett meg a kormány akkoriban. Amikor meg végre meg akarja lépni a másik kormány, akkor még a puccstól sem riadnak vissza, hogy megakadályozzák.
Gratulálok!
[1] munkaugyilevelek.hu/2004/08/kepzett-szakmunkasok-nelkul-megtorpanhat-a-gazdasag/
A megvalósult amerikai ólom.. 2014.11.25. 20:01:00
$pi$ 2014.11.25. 20:04:43
Nem is annyira a színvonalról van szó, hanem a tananyagról. A legtöbbször nem az a baj, hogy rosszul tanítanak, hanem az, hogy nem azt tanítják, amire kereslet van.
1ghost 2014.11.25. 20:18:28
Nzoltan 2014.11.25. 20:21:38
polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.25. 20:28:49
"Esetleg én hagyom abba, mert veled felesleges beszélni."
Látod, ezt okosan tennéd. De nyilván nem fogod abbahagyni.
amit még megtehetsz 2014.11.25. 20:31:23
Nzoltan 2014.11.25. 20:34:15
polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.25. 20:38:09
" Először is az esti gimi nem INGYENES!"
Mennyibe kerül? Ki tudja egy színvonalasan dolgozó szakmunkás fizetni?
-
"Másodszor szerinted az realitás, hogy esti gimiben a szakmunkás (aki dolgozik 8+x órában) leérettségizik mondjuk emelt szinten matematikából, vagy fizikából és bejut egy államilag finanszírozott képzésre nappalin!!!"
Ha a képessége is és a motivációja is megvan hozzá, akkor miért ne?
-
"Aztán éhendöglik."
Miért döglene éhen?
amit még megtehetsz 2014.11.25. 20:46:52
2. Mert emelt szintű érettségire egy átlag gimis is krva sokat készül, magántanár, stb. Az esti gimi nem erre készít fel. Másik az hogy már nyelvizsga is kell ahhoz h felvegyék az egyetemre, azt mikor sajátítja el?
3.Mert nappalin mérnöki szak mellett mikor dolgozik??? Levelező az nem ingyenes.
Üdv a valóságban.
amit még megtehetsz 2014.11.25. 20:48:16
amit még megtehetsz 2014.11.25. 20:49:53
amit még megtehetsz 2014.11.25. 20:51:19
$pi$ 2014.11.25. 20:54:29
Van államilag támogatott levelező képzés is.
A szokásos eljárás egyébként az, hogy keres az ember egy olyan munkahelyet, ahol szükség van a tudására, köt velük tanulmányi szerződést, aztán a cég fizeti a tandíjat, az utazási költségét, a szállásköltségét, meg kap jópár nap tanulmányi szabadságot is, hogy tudjon tanulni.
Nem az ördögtől való, én is így szereztem két diplomát a középiskola után. Ráadásul középiskola után még könnyebb is mérnöknek tanulni mint gimnázium után, mert a gimnáziumban semmi szakmát nem tanítanak. Volt pár gimnáziumot végzett csoporttársam, eléggé vért izzadtak a középiskolai anyaggal főiskolán...
amit még megtehetsz 2014.11.25. 21:16:40
Hány középiskolás osztálytársadat támogatta a munkahelye a diplomaszerzésben?
Túrós (törölt) 2014.11.25. 21:20:43
Túrós (törölt) 2014.11.25. 21:23:19
$pi$ 2014.11.25. 21:23:51
Államilag támogatott levelező tagozatos képzés szerintem minden egyetemen van.
"Hány középiskolás osztálytársadat támogatta a munkahelye a diplomaszerzésben? "
Honnan a fenéből tudnám? Te követed a középiskolás volt osztálytársaid életét?
Azokat, akikkel együtt jártam levelező tagozatra és akiket később tanítottam levelező tagozaton általában támogatta a munkahelyük. Szerintem a szakképzési hozzájárulásból le is lehet vonni, úgyhogy valójában a cégnek sem kerül pénzbe.
Persze mindig vannak páran, akik önerőből csinálják.
amit még megtehetsz 2014.11.25. 21:34:15
Azért valljuk be, hogy ez egy átlag szakiskolásnak nem gyakori életút.
amit még megtehetsz 2014.11.25. 21:36:33
$pi$ 2014.11.25. 21:43:06
Nem tudom hol van és hol nincs, de az biztos, hogy a felvételi tájékoztatóban kell utánanézni nem a neten.
Szerintem valahol nyilván találsz, de persze én soha nem állítottam, hogy minden képzésen, minden szakon van államilag támogatott levelező képzés, csak azt mondtam, hogy ilyenek is vannak.
$pi$ 2014.11.25. 21:44:29
Én nem mondtam, hogy nem lehetséges, én azt mondtam, hogy én bizony nem követem az életüket. Mi a fenének tenném?
$pi$ 2014.11.25. 21:54:19
És? Beidéztem a cikket, az megválaszol mindent. Elmagyarázom.
1. Az ipar, a gazdaság kb. egyharmad felsőfokú és kétharmad egyéb végzettségűnek tud megélhetést biztosítani.
2. Csúnya dolog, kemény az élet, de milyen szép lenne, ha sokkal több ember járhatna egyetemre, nem? Mindenkinek legyen joga egyetemre járni, mindenkinek legyen lehetősége diplomát szerezni? Jó.
3. Jó, akkor azzal elfoglalták magukat 3-5 évig, aztán mi lesz? Állásuk nem lesz, mert a gazdaság nem biztosít mindenkinek felsőfokú végzettséghez köthető állást.
4. Boldog -e az, akinek adtál lehetőséget spanyol-népművelő vagy kommunikáció-művelődésszervező szakon diplomát szerezni, három évig jól érezte magát, de utána nem lesz állása, mert vízvezetékszerelőt keresnek? Mondjuk negyven éven keresztül sz@rul érzi magát?
Mr. Waszabi 2014.11.25. 21:57:29
Viktor Mutyin (törölt) 2014.11.26. 00:03:19
Maradj inkább a szaros diplomádnál, az trollkodásra éppen megfelel. A szakácskodás más: tiszta lelkület és emberszeretet kell hozzá, de ezekkel te nem rendelkezel. Biztos vagyok benne, hogy beleköpnél a vendéged ételébe, ha kiderülne, hogy nem fideszes.
enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.11.26. 06:55:07
torró 2014.11.26. 07:13:26
Már megint megy a "ki a jobb magyarok?". Az én véleményem: ma, van olyan diploma amivel kitörölheted, és van amivel nagyon jól boldogulsz.Ergó! (a gidák mindig jók) :DD). Amivel nem mész semmire, nem érdemes finanszírozni. A szakmunka területe ugyan ilyen! Átalakul a technológia, és vannak kihaló szakmák. És van az örök szakmák kelléktára, gondolom nem kell sorolni, vagy egy kettő: víz, gáz, autószerelő, lakatos, asztalos stb. Az a baj, hogy a mai szülő nem jól gondolkodik, mert bedől bizonyos reklámoknak. Nem tudják mire képes a gyerek. Amit később a gyerek szív meg. Tájékozódni illik a világról. Tudom én is írtam, hogy változik, de azért nem túl gyorsan. Hányszor látok olyan riportot, amikor kérdezik a szülőt, hogy miért ezt választották a gyereknek? Mi a válasz? Hát én ez szerettem volna leni, és hát gondoltam?....... MI a faszra gondoltál? És a gyerek elképzelése? Na ez is probléma!Hogy a gyerek mire képes, levan....!
butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2014.11.26. 08:34:47
Void Bunkoid 2014.11.26. 10:03:08
A mai "középfokú szakképzés" legfőbb rákfenéje az, hogy - mint amúgy leírta valaki - az alacsony oktatási színvonal miatt a szakmunkásképzőben tanulók legnagyobb része sajnos - tapasztalat - olyan szinten buta bunkó véglény, hogy leírni is siralmas, sokszor írni-olvasni sem tudnak. Ehhez képes a "segghülye, semmihez nem értő" érettségizettek legalább EHHEZ értenek.
Csak egy rövid sztori: dolgoztam én is két kézzel, fizikai munkát az érettségim ellenére, konkrétan földmunkák végzése volt a feladat.
A kiásott árkok ducolását végző rendkívül jó szakember ácsgyerek napközbeni rekreációs szórakozása az volt, hogy egy a környéken arra járkáló szerencsétlen kutyát dobálta bele az árokba meg a másfél méteres talajvízbe, hogy vajon meddig bír úszni, és mikor adja fel és fullad bele.
Amikor megkértem, hogy ne bántsa a kutyát, csak nevetett, hogy de hát milyenjó, meg még úszik. Csak akkor hagyta abba, amikor megígértem neki, hogy ez egy munkahely, itt nem lehet semmit tenni, de amint vége a műszaknak, már a sorompón kilépve megölöm, és feletetem a kutyával.
polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.11.26. 11:35:23
"Biztos vagyok benne, hogy beleköpnél a vendéged ételébe, "
1. Nem a szakácsok, hanem a pincérek köpnek bele.
2. Nem azért, mert ők gonoszak, hanem akkor, ha a vendég nézi cselédnek őket.